Træning og helhedsbehandling til alle - også ældre med rygsmerter

Danskere er som hele verdens mennesker meget besværet af lændesmerter – det er en af de hyppigste og mest begrænsende sygdomme for at kunne leve et normalt hverdags- og arbejdsliv. Og det koster samfundet rigtig mange penge for behandling og tabt arbejdskraft.

WHO anbefaler at ældre træner regelmæssig styrke

Derfor forskes der meget i, hvordan man undgå og hjælper mennesker med rygsmerter bedst muligt.

WHO – verdens sundhedsorganisation har i dag offentliggjort en anbefaling om den bedste behandling man kan tilbyde mennesker med lænderygsmerter.

Kilde: Dansk Kiropraktorforenings hjemmeside: WHO’s nye vejledning om rygsmerter | Dansk Kiropraktor Forening

Nyheden er især god for thyboere!

Kiropraktor Thy tilbyder behandlingsforløb, der netop baserer sig på de bedste faglige anbefalinger, som WHO fremhæver:

• Grundig og personlig rådgivning så du bedst selv håndterer livet med smerter. Jeg afsætter god tid og tager udgangspunkt i hele din livssituation og ikke kun i din dårlige ryg  – læs mere her
  • Personligt tilpasset øvelses- eller træningsprogram til dine behov. Vi afprøver i fællesskab om det er bevægelser og aktiviteter, der passer til dig og dine ønsker – læs mere om træning og alderens ændringer af muskler og skelet
  • Ledmanipulationsbehandling – læs mere her
  • Massage
  • Nålebehandling – læs mere her
  • Samtale og støtte til at få ændret din hverdag, så ryggen og du får det bedre
  • Særligt fokus på ældre menneskers behov, hvis de døjer med rygsmerter og svigt af styrke og dagligdagsfunktioner – læs mere her
  • Deltage i tværfagligt samarbejde med din læge, kommune, fysioterapeut og henviser dig til scanning eller røntgen, hvis det er nødvendigt.
  • Hjælpe til at at alle skal have lige let adgang til den bedste håndtering af dine lændesmerter.

Kiropraktor Thy hjælper dig til at få bedre funktion og bevægelse i muskler, led og i livet!

En oldboys spiller fra Vestervig syntes det kneb med at sprinte efter bolden, da det gav jag i ryggen.

Den unge ældre i Hunstrup skulle have ordnet motorcyklen til foråret, men fik ondt i ryggen undervejs.

En murer ved Ræhr døjede med kroniske skuldersmerter i sådan en grad, at han havde overvejet at gå på efterløn.

En cyklist i Hurup havde sovende fornemmelser i armene, når han cyklede på mountainbike på skovstien i Bedsted.

En kvinde med fra i Hanstholm kom pga. smerter ved håndleddet og albuen efter hun havde fået nyt arbejde på en fiskefabrik.